Tuesday, October 9, 2007

Tower of Babel

“Aie, Look! It’s a bitch.” I don’t think there is a faster to grab any mother’s attention than a statement like this. Here I was on a lazy Sunday morning. Having eaten breakfast, enjoying the cappuccino delicioso made lovingly (and excruciatingly slowly) by BigGeek, reading Joel Achenbach’s achingly funny article in the Washington Post, sprawled on the couch. Ditto BigGeek on couch #2, but going through Best Buy and Circuit City flyers and Chip dear playing with his duplo blocks. “It’s a bitch, Aie” Chip is shouting excitedly, repeating himself, incase I hadn’t heard him the first time.

“A bitch?” Where in the sweet God’s name did he pick this word from from? Thousand thoughts arise. School, neighbor fighting with her ex, BigGeek, not me- I don’t cuss, must tell his teacher, the TV, how can BigGeek read without a care while his 2 yr old is cussing? Chip is holding up a structure made with his blocks that suspiciously looks like a tower. “Whoa. What a nice tower!” I say. “No, no tower, Aie. It’s a bitch.” Hmm. Maybe they are teaching pairs in school – horse-mare, bull-cow, that sort of a thing. So I decide to play along. “Where is the doggy’s tail?” I ask Chip. He is in deep thought. His little brow creased, lips pursed, one hand on his hip, the other holding his “bitch”. No, doggy sheput (tail) Aie.” He lets out a sigh. “It’s a bitch”. He runs away grabs his one of his shrillion little cars and comes to me. “It’s a car bitch Aie. Zoom, zoom.” The car files over the tower. Ah. I relax. It’s a bridge. B-R-I-D-G-E.

15 comments:

Kodi's Mom said...

LOL!! what a relief :) (excellent narration, btw)

GettingThereNow said...

Heh! I still have the knack for deciphering toddler-ish! Yay me!! I guessed half-way throught he post that Chip meant "bridge" :D Good narration, by the way.

BTW - come see my latest post. Please?

Tharini said...

And thank God for that. Bet the rest of teh Sunday went off without a g-l-i-t-c-h! :D

Suki said...

hee hee! Whew! :)

@Tharini - LOL!

Rohini said...

Yes`terday, Ayaan said 'No parking. Oh shit' and he meant exactly that :)

the mad momma said...

oh our dirty minds!

noon said...

Seriously - our dirty minds, paranoid minds! :) Too cute...got you there didnt' he?! Sweetly! :)
Loved it!

RJ said...

LOL, this was hillarious!

utbtkids said...

Still laughing!

Timepass said...

hahahaha lol

Usha said...

hahah. The joys of a conscientious and conscious parent!!

DotMom said...

kodi's mom: it WAS a relief.

GTN: not fair. you have experience :)

tharini: h-e-h-e-h-e.. it did.

suki. phew me too.

rohini: and guess where he picked THAT from :D

the madmomma: tell me about it!

noon: ah. yeah. life's such a bitch :P

rj: glad to bring you a smile

utbtkids: still? you better stop now :)

timepass: wait till you have a kid :)

usha: yay. finally someone thinks I did better than ms. spears with my preating job :)

Squiggles Mom said...

I tried to guess so hard but failed miserably. Hence was hanging on to every word right till the end :)

Mahendra said...

Ha ha ha! LOL! Nice one...

DotMom said...

squiggles: I thinkonly Cee Kay guessed it but she has been a mom waay longer than us (except, prolly Usha)

Mahendra: thanks!